Silozurile din Brăila au fost construite în perioada 1887-1891 sub conducerea lui Anghel Saligny, care era șeful serviciului care s-a ocupat cu construirea docurilor din Brăila și din Galați, iar firmele care le-au făcut erau românești și străine – olandeze, germane, franceze.
Întregul proiect este de o avergură foarte mare chiar și pentru criteriile de azi. Magazia de cereale era un corp de clădire de 120 m lungime și 30 m lățime, cu o fundație care coboară la 9,5 m. Cele 336 de silozuri aveau o capacitate de 50 sau 100 de tone fiecare. Toată construcția era dotată cu utilaje moderne – instalații de site, benzi de transport orizontal și vertical pentru cereale, balanțe pentru cântărit.
La Brăila, Saligny a folosit betonul armat, de curând inventat la momentul respectiv, plăcile de beton intrând în practica construcțiilor abia în 1887. De altfel au și fost aduse de la fabrici din Belgia, Germania și Franța.
În memoria publică, numele lui Anghel Saligny este legat în special de podul de la Cernavodă, construit între anii 1890-1895, singura legătură feroviară dintre București și Constanța. Inginer constructor de geniu, Anghel Saligny și-a legat numele și de Brăila, unul dintre cele mai dezvoltate orașe din țară în perioada vieții lui. Silozurile din portul Constanța au fost și el realizate tot de Saligny.